Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zepsuła Się Konsola? Procedura !


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 Sarkon

Sarkon
  • Administrator
  • 4506 postów
  • Lubię grać w:RPG
  • GamerTag:SarkonPL
  • GG:2816488

Napisany 15 listopad 2008 - 08:17

Dodany obrazek


Czyli Co Gdzie i Jak zrobić Aby Nasza Konsola Odżyła


Konsola padła, co zrobić?

Jeżeli awaria miała miejsce na 14 dni od momentu zakupu konsoli, wówczas idziemy do sprzedawcy w celu zareklamowania lub oddania towaru.

Jeżeli 14 dni nie minęło, od daty zakupu konsoli, a konsola nam się rozwaliła, wówczas spokojnie idziemy ze sprzętem do sklepu w którym zakupiliśmy konsole i grzecznie prosimy o wymianę konsoli na wolną od wad. Jeżeli sklepikarz się pulta i mówi, że konsoli nam nie wymieni, wówczas powołujemy się na prawo do oddania konsoli w ciągu 14 dni od daty zakupu. Jeżeli to nadal nie pomoże, wówczas idziemy do najbliżej kafejki internetowej, drukujemy ustawę o ochronie praw konkurencji i kosumenta. Wracamy do sklepikarza i przedkładamy mu przed nos właściwe artykuły. Ten sposób musi podziałać...Jakby nie podziałał to poprostu postraszcie iż w przypadku nie wymienienia nam konsoli, pójdziemy prosto do Prezesa urzędu ochrony konkurencji i konsumentów.


Popsuł się zasilacz, HeadSet, Pad?

W przeszłości, na tych akcesoriach można było nieźle naciągnąć M$, jednakże teraz się wycwanił. Kiedyś wystarczyło zadzwonić na infolinię i opowiedzieć o awarii, czego skutkiem było przysłanie nam nowiuteńkiego pada czy HeadSeta. Teraz już tak nie jest. Jeżeli ulegnie awarii nam któryś z akcesoriów, wówczas musimy go odesłać do M$ a on dopiero przyśle nam towar sprawny.

Oczywiście tryb 14 dniowy od dnia zakupu także funkcjonuje tutaj.

Gdzie, Jak i Kiedy rejestrujemy swoją konsolę?

Żeby było fair to konsole powinno się rejestrować w momencie kupna. Jednakże najlepiej zarejestrować w momencie wystąpienia awarii. Można to zrobić w dwojaki sposób:

- Telefonicznie: Dzwonimy na Infolinie i zgłaszamy awarię
- Internetowo: https://service.xbox...egister_sn.aspx pod tym adresem możemy zarejestrować swoją konsolę on-line.

Co jeśli Konsola była wcześniej rejestrowana? [szczeg. gdy kupujemy towar z drugiej ręki]

Trzeba to pamiętać: gwarancja nie przechodzi na nowego/kolejnego nabywcę. Więc jeżeli została już zarejestrowana przez pierwotnego nabywcę, aby ją przerejestrować na siebie, potrzebne są dwie informacje : E-mail oraz hasło na jakie była zarejestrowana konsola.

Pod jakim adresem funkcjonuje XboxSupport?

xboxsup2@microsoft.com

Jaki jest numer na Polską Infolinię Xbox360?

Linia czynna jest w godzinach od 9:00 do 17:00, od poniedziałku do piątku.

00 800 - 441 - 17 - 96


Jakie Informacje będą niezbędne przy opisywaniu usterki konsoli?

Adres Zamieszkania - czyli wszystkie podstawowe dane

Adres E-Mail - To wiadomo

Numer Seryjny Konsoli - 12 liczbowy numer, umiejscowiony na konsoli pod kodem kreskowym

Opis Stanu Faktycznego - należy jak najbardziej szczegółowo opisać to co się dzieje z konsolą/padem/zasilaczem

Paragon - No właśnie i tutaj jest różnie. Różnie bywa z tym paragonem, jedni chcą a inni nie. Tutaj napewno da się dogadać. Jednakże paragon ma jeszcze jedną ważną funkcję- liczenia gwarancji. Może przedstawię na swoim przykładzie: jak dzwoniłem do Microsoftu i pytałem o gwarancję, to zostało mi to następującą wytłumaczone: Gwarancja biegnie od momentu zakupu konsoli. A więc, jeżeli jest moment zakupu to powinna być faktyczna data zakupu, co potwierdzać powinien paragon. I wtedy, czas gwarancyjny naliczany jest od dnia widniejącego na paragonie fiskalnym. Natomiast, jeżeli kupiliśmy konsole ale kutafon w sklepie nam nie wydał paragonu, wówczas gwarancja zaczyna tykać od daty produkcji konsoli. W moim przypadku, gdy nie miałem paragonu (konsole kupiłem pod koniec grudnia) gwarancja zaczęła obowiązywać od września...czyli od 2 miesięcy sprzed kupna konsoli...nice.

Co powinienem dostać w zamian zadzwonienia i przedstawienia problemu?

Po przedstawieniu wszystkich faktów, i 10 potakiwaniach głosu w słuchawce, powinniśmy otrzymać 10 cyfrowy numer sprawy. Jest to niezbędne, jeżeli chcesz sprawdzać na jakim etapie jest naprawa twojego klocka. Tutaj sprawdzasz :https://service.xbox.com/myrepairstatus.asp...ox_service_home

Zaraz po tym, powinieneś uzyskać maila, od serwisu ze wszystkimi szczegółami.

Jaki jest czas oczekiwania na Maila od M$, z wzorem kodu który trzeba będzie nakleić na paczkę?

mniej więcej 2 dni.

Co będzie do wydrukowania z nadesłanego maila?

1) UPS Electronic Return Label to jest kartka którą będziesz musiał nakleić na karton z konsolą. Najlepiej włożyć ją w foliową koszulkę, zakleić i przykleić do wierzchniej strony kartonu.
2) Electronic Return Label Receipt to jest kwit, który kurier z UPS powinien podpisać.

Co gdy nie mamy dostępu do drukarki aby wydrukować te dokumenty?

Przede wszystkim musimy o tym powiedzieć podczas rozmowy telefonicznej z panem z infolinii. Zapewne da się to jakoś dogdać z UPS i kurier powinien przyjechać z potrzebnymi papierami. Jednak ja radziłbym, wgrać pliki do wydrukowania i pójść do najbliższego punktu ksero i mieć święty spokój. Jak sam nie przypilnujesz swoich spraw to nikt tego nie zrobi.

Jak przygotować konsole do podróży?

Ważna rzecz. Pakujemy tylko i wyłącznie konsole. Bez padów, Headsetu czy innych akcesoriów. Ewentualnie zasilacz będzie potrzebny gdy po raz enty konsola nam będzie padać. Jak zapakować kosole? Najlepiej w jakiś karton po butach czy podobnym, tych rozmiarów. Pamiętajcie iż jeżeli wyślecie konsole w oryginalnym pudełku, to pudełka już nie ujrzycie. Nawet jak prześlemy konsole w pudełku po butach, to zwrócą nam konsole i tak w innym pudełku. Pamiętajcie, że przesyłanie konsoli w oryginalnym pudełku może zwrócić uwagę niegrzecznych pracowników usług kurierskich i mogą położyć swoje spocone łapska na naszym sprzęcie...

ps. Pamiętajcie, iż wszelka zawartość konsoli w postaci płyt, też nie zostanie zwrócona jeżeli zostawicie je w napędzie.


Ile trwa cały proces naprawy i zwrotu konsoli?

Nie kolorując za bardzo, trzeba przygotować się na około 30 dni czekania. Tyle czekamy od momentu odebrania przez kuriera naszej paczki z konsolą. Raczej nie ma co liczyć na wcześniejsze roztrzygnięcie sprawy. Choć wyjątki się zdarzają.

Samą konsole, tak jak powiedziałem, najlepiej wsadzić w pudełko od butów i wyścielić je papierami aby była jaka kolwiek amortyzacja. Ważne jest też to żeby konsola nie była poprostu włożona. To coś na zasadzie styropiany: zróbmy ochronę tak by konsola nie odbijała się o ścianki pudełka. A więc, jak najwięcej papieru i innych akcesoriów amortyzujących.

Czy awaria będzie naprawiona poprzez wymienienie na nową konsolę?

Raczej na to nie możemy liczyć. Zazwyczaj wymieniane są płyty główne lub napędy DVD. Ewentualnie wymienią konsolę ale na egzemplarz poserwisowy...

Jeżeli wkońcu nasza konsola przyjdzie to co powinienem znaleźć w zawartości pudełka?

- Koperta zwrotna do M$, do której umieszczamy:
+ Kwestionariusz, w którym oceniamy obecny serwis gwarancyjny oraz samą infolinię
+ Instrukcję, jak podłączyć bezprzewodowego pada, tak aby go konsola zlokalizowała
+ List, w którym "Xbox Customer Service Team" przedstawia co w konsoli było nie tak
+ Plastikowa karta (format karty kredytowej), na której znajduje się kod na 1 miesiąc Xbox Live Gold. ( zdarzają się przypadki, że brakuje tego ostatniego elementu, na co zawsze można poskarżyć się na infolinii)

Jeżeli chce oddać konsole sprzedawcy w ramach 14 dniowego prawa zwrotu, to co musze zwrócić?

Sprzedawcy zazwyczaj żądają zwrotu całego towaru w oryginalnym pudle.


Sprawy Typowo UPSowskie:


Jak dostarczać naszą konsolę do serwisu?

Jak już wspomniałem wyżej, robi się to poprzez UPS. Można to zrobić na dwa sposoby: albo osobiście zawieźć konsole do UPS, albo wezwać kuriera by odebrał konsolę. Pierwszy tryb jest bezpiecznieszy.

Czy mogę zamówić kuriera przez M$?

Najlepiej jest zadzwonić na infolinię i spytać się czy jest taka możliwość. Zazwyczaj tak właśnie przebiega cały proces. Dodatkowo można zadzwonić do UPS i powołać się na rozmowe z doradcą M$.

Jaki jest numer do UPS by zamówić kuriera?

Centrala UPS jest w Warszawie. A to jest numer do centrali UPS: 0 22-534 - 00 - 00

Czy można kontrolować to, gdzie jest moja paczka z konsolą?

Tak. Oczywiście jest taka możliwość. Wystarczy wejść na tą stronę: https://service.xbox...ox_service_home i tam wpisujemy numer przewozowy.
Po naprawieniu konsoli, zostanie jej nadany nowy numer przewozowy i pod nim należy śledzić swoją paczkę.


God Bless Our Consoles...




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników